Rahsia Disebalik Warna

06:29:00 anis manisha 0 Comments

Hellu! Hellu!
Harini Anis ada juga usha usha artikle yang ada kat laman web. Then, Anis terjumpa satu artikel yanh sangat menarik (bagi saya, menarik tetapi kalau korang, tak tahulah pulak...^^) artikle ini didapati daripada www.bundakonicare.com

Terdapat pelbagai fungsi pada setiap warna... antaranya ialah:
1. Penggunaan warna biru, orange dan merah, mampu meningkatkan IQ siswa.

2. Warna merah boleh mengakibatkan peningkatan tekanan darah serta denyut nadi.

3. Warna oren mengakibatkan rasa lapar.

4.  Warna biru, mengurangi rasa lapar, menurunkan tekanan darah, serta menjadikan seseorang merasa lebih rileks dan merasa damai. Sering digunakan sebagai   terapi pada penderita insomnia, hipertiroid dan gangguan panik. Donald Lapore dalam "The Ultimate Healing System" menggunakan warna biru ketika mengisi kuliah karena memberikan energi lebih pada area vokal serta mengakibatkan orang lebih memperhatikan apa yang disampaikan.

5. warna hijau pula dapat menghadirkan keseimbangan, simpati dan ketakziman cinta. Hijau membantu area hati terus stabil dengan menciptakan harmoni dan harapan, serta baik untuk relaksasi sesungguhnya karena menyeimbangkan emosi.

Menarikkan? By the way, kita tak perlulah tercari cari barangan yang ada warna seperti di atas.. kita hanya perlu melihat di sekeliling kita.. begitu banyak ciptaan Tuhan yang mempunya warna warna seperti yang telah disebutkan..

-sampai sini saja saya menaip ek...-
-bye!-
- (^_^) -

You Might Also Like

0 comments:

You can leave your comment